Więcej
o Towarzystwie

Najlepszy partner dla ciebie.

O nas

Profil działalności

Jedynym akcjonariuszem Towarzystwa jest BEST S.A., której przedmiotem działalności jest windykacja należności nieregularnych. Spółka posiada wieloletnie doświadczenie na rynku obrotu wierzytelnościami. Towarzystwo natomiast specjalizuje się w tworzeniu i zarządzaniu funduszami wierzytelności. Połączenie kompetencji obu tych firm – z zakresu windykacji należności oraz

zarządzania funduszami – pozwala na świadczenie pełnego zakresu usług na rzecz inwestorów i daje gwarancję sprawnego działania.

W aktywach funduszy zarządzanych przez BEST TFI S.A. znajdują się obecnie portfele wierzytelności o nominalnej wartości ponad 20 mld złotych.

BEST TFI S.A. zarządza obecnie pięcioma funduszami inwestycyjnymi:

BEST I Niestandaryzowany Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Wierzytelności

Więcej

BEST II Niestandaryzowany Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Wierzytelności

Więcej

BEST III Niestandaryzowany Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Wierzytelności

Więcej

BEST IV Niestandaryzowany Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Wierzytelności

Więcej

BEST Capital Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych

Więcej
O Grupie Best

Grupa BEST S.A.

BEST S.A. to jedna z wiodących firm na polskim rynku usług finansowych – jeden z liderów w branży windykacyjnej w Polsce.

Jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie. Zarządzamy dużymi portfelami wierzytelności nieregularnych, rozwiązując problem braku terminowych rozliczeń pomiędzy stronami umów i przywracając równowagę w obiegu gospodarczym.

Nasze wartości

Misja

Propagujemy odpowiedzialność finansową i tradycyjnie pojętą rzetelność kupiecką – pomagamy Klientom wyjść z zadłużenia, przywracamy równowagę finansową, promujemy standardy etyczne na rynku usług finansowych, a relacje z interesariuszami budujemy w oparciu o uczciwość i szacunek.

Wizja

Nieustannie dążymy do rozwoju i inwestujemy w nowe technologie – chcemy być nowoczesnym liderem na rynku wierzytelności w Europie, a promując wyznawane wartości, zbudować trwałe zaufanie i pozytywną reputację branży windykacyjnej.

Kodeks etyki Grupy BEST to przewodnik po wartościach i standardach etycznych, którymi kierujemy się w codziennej działalności.

Poznaj szczegóły
Nasze wartości są dla nas ważne

Przestrzegamy Zasad
Dobrych Praktyk Windykacyjnych

Zasady Dobrych Praktyk, to dokument, który stanowi zbiór zasad postępowania, przyjętych do stosowania przez przedsiębiorstwa działające na rynku finansowym będące Członkami Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

Jako Członek Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) raz w roku przechodzimy audyt etyczny, prowadzony przez Komisję Etyki ZPF, sprawdzający stosowanie się do Zasad Dobrych Praktyk. Powyższy certyfikat potwierdza, że przeszliśmy audyt z wynikiem pozytywnym.

Uważasz, że doszło do naruszenia „Zasad Dobrych Praktyk” przez przedstawiciela BEST?

Możesz złożyć wniosek”o wszczęcie postępowania przez Komisję Etyki ZPF:

ul. Długie Pobrzeże 30, 80-888 Gdańsk

Struktura Grupy BEST

Podział zadań pomiędzy poszczególne podmioty wchodzące w skład Grupy Kapitałowej BEST wynika z rozdzielenia zadań i działań związanych z kompleksowym zarządzaniem wierzytelnościami nieregularnymi.

Taka konstrukcja porządkuje strukturę organizacyjną, umożliwia lepsze zarządzanie ryzykiem operacyjnym oraz pozwala na kontrolę kosztów.

O grupie Best

Ład korporacyjny

Struktura organizacyjna

NADZÓR NAD:
01

Pionem Inwestycyjnym,
Audytorem Wewnętrznym

sprawuje Członek Zarządu BEST TFI S.A. nadzorujący podejmowanie decyzji inwestycyjnych dotyczących portfeli inwestycyjnych funduszy zarządzanych przez Towarzystwo lub portfeli, w skład których wchodzi jeden lub większa liczba instrumentów finansowych, zarządzanych przez Towarzystwo;

02

Pionem Korporacyjnym, Inspektorem Nadzoru,
Jednostką ds. Zarządzania Ryzykiem,
Inspektorem Ochrony Danych

sprawuje Członek Zarządu BEST TFI S.A. nadzorujący
system zarządzania ryzykiem w Towarzystwie.

STRUKTURĘ ORGANIZACYJNĄ TOWARZYSTWA TWORZĄ NASTĘPUJĄCE JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE:
01

Pion Inwestycyjny

02

Jednostka ds. Zarządzania Ryzykiem

03

Audytor Wewnętrzny

04

Pion Korporacyjny

05

Inspektor Nadzoru

06

Inspektor Ochrony Danych

Zarząd

Członek Zarządu

Jarosław Galiński

Członek Zarządu

Jarosław Zachmielewski

Rada Nadzorcza

Przewodnicząca Rady Nadzorczej

Mirosława Szakun

Członek Rady Nadzorczej

Hubert Janiszewski

Członek Rady Nadzorczej

Paulina Strugała

Zobacz dokument prezentujący politykę informacyjną

Wyświetl

Zasady Ładu
Korporacyjnego

Informacja w sprawie przestrzegania Zasad Ładu Korporacyjnego

Ocena stosowania Zasad Ładu Korporacyjnego

Strategia
zrównoważonego rozwoju

GDYNIA, 9 MARCA 2021 R.

Informacja na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2088 z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie ujawniania informacji związanych ze zrównoważonym rozwojem w sektorze usług finansowych („Rozporządzenie”)

Przejrzystość strategii dotyczących ryzyka dla zrównoważonego rozwoju w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych

Na podstawie art. 3 ust. 1 Rozporządzenia stanowiącego, iż uczestnicy rynku finansowego publikują na swoich stronach internetowych informacje na temat swoich strategii dotyczących wprowadzania do działalności ryzyk dla zrównoważonego rozwoju w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych, BEST TFI S.A. („Towarzystwo”) poniżej przedstawia swoją Strategię zrównoważonego rozwoju („Strategia”).

Definicje

  • „ryzyko dla zrównoważonego rozwoju” oznacza sytuację lub warunki środowiskowe, społeczne lub związane z zarządzaniem, które – jeżeli wystąpią – mogłyby mieć, rzeczywisty lub potencjalny, istotny negatywny wpływ na wartość inwestycji Funduszy.
  • „czynniki zrównoważonego rozwoju” oznaczają kwestie środowiskowe, społeczne i pracownicze, kwestie dotyczące poszanowania praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i przekupstwu.

Przyjęta przez Towarzystwo Strategia zakłada, że inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju prowadzone są zarówno na poziomie Towarzystwa, jak i pozostałych podmiotów wchodzących w skład Grupy BEST. Towarzystwo ma świadomość, że kwestia zrównoważonego rozwoju może być definiowana bardzo szeroko i na jej końcowy kształt może wpływać wiele zmiennych funkcjonujących w ramach Towarzystwa jak i poza nim. Zmienne te każdorazowo są uwzględniane w ocenie ryzyka. Towarzystwo przyjęło pisemną Strategię, w której zdefiniowane zostały czynniki zrównoważonego rozwoju uwzględniane w działalności Towarzystwa.

Towarzystwo nie oferuje produktów finansowych promujących aspekt środowiskowy lub społeczny, lub oba te aspekty oraz produktów, które mają na celu zrównoważoną inwestycję. W konsekwencji, Towarzystwo nie stosuje indeksów w tym zakresie. W przypadku planowanego wprowadzenia do oferty Towarzystwa produktów, o których mowa powyżej, Strategia zostanie zaktualizowana przed wprowadzeniem danego produktu.

Towarzystwo uwzględnia kwestie zrównoważonego rozwoju pod kątem dobieranych inwestycji w przypadku:

  1. gdy w wyniku dokonanej oceny ryzyka dla zrównoważonego rozwoju, Towarzystwo uzna, że występuje ono na poziomie istotnym;
  2. wprowadzania do oferty produktów promujących aspekt środowiskowy lub społeczny, o którym mowa w Rozporządzeniu lub oba te aspekty;
  3. zaangażowaniu Funduszy zarządzanych przez Towarzystwo w publiczne papiery wartościowe emitowane przez podmioty niewchodzące w skład Grupy BEST na poziomie przekraczającym 10% wartości zarządzanych aktywów Funduszu.

W przypadku uznania ryzyka zrównoważonego rozwoju za istotne Towarzystwo będzie dążyć do promowania zrównoważonych inwestycji. Pojawienie się przesłanek, o których mowa w powyżej, skutkować będzie koniecznością aktualizacji Strategii.

Przejrzystość w zakresie niekorzystnych skutków dla zrównoważonego rozwoju na poziomie podmiotu

Na podstawie art. 4 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Towarzystwo informuje, iż nie bierze obecnie pod uwagę głównych niekorzystnych skutków decyzji inwestycyjnych dla czynników zrównoważonego rozwoju. Decyzja ta jest podyktowana wynikami przeprowadzonej oceny ryzyka, które potwierdziły, że uwzględniając aktualną skalę oraz charakter prowadzonej przez Towarzystwa działalności, ryzyko zrównoważonego rozwoju jest nieznaczące.

Towarzystwo wyniki oceny motywuje:

  1. specjalizacją zarządzanych przez Towarzystwo funduszy inwestycyjnych w sektorze zarządzania wierzytelnościami, w którym uwzględnienie czynników zrównoważonego rozwoju przy doborze lokat jest niezwykle trudne;
  2. zarządzaniem wyłącznie dedykowanymi funduszami inwestycyjnymi typu zamkniętego;
  3. marginalnym udziałem aktywów funduszu w inwestycjach na rynku publicznym.

Obecnie Towarzystwo koncentruje się na dbaniu o najlepszy interes uczestników poprzez efektywne zarządzanie funduszami dedykowanymi. Towarzystwo nie planuje w najbliższej przyszłości zmiany podejścia, lecz w dłuższym horyzoncie czasu nie wyklucza jego zmiany, w wyniku wystąpienia przesłanek, które zostały określone w dokumencie Strategii.

Przejrzystość polityk wynagrodzeń w związku z wprowadzaniem do działalności ryzyk dla zrównoważonego rozwoju

Na podstawie art. 5 ust. 1 Rozporządzenia Towarzystwo informuje, iż uwzględniło kwestię zrównoważonego rozwoju w polityce wynagrodzeń. Polityka wynagrodzeń Towarzystwa wspierania prawidłowe i skuteczne zarządzane mające na celu przeciwdziałanie powstawaniu lub rozprzestrzenianiu się ryzyk dla zrównoważonego rozwoju, o których mowa w Rozporządzeniu. Stałe oraz zmienne elementy wynagrodzenia pracowników i członków Zarządu Towarzystwa nie mogą być kształtowane w sposób wpływający negatywnie na czynniki zrównoważonego rozwoju.

Zobacz dokument prezentujący politykę informacyjną

Wyświetl
Dane osobowe

Ochrona danych osobowych

Ochrona Twoich danych osobowych ma dla nas bardzo duże znaczenie.

Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić ich bezpieczeństwo.

Dane osobowe to wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej; możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.

Przetwarzanie danych osobowych oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.

RODO to rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Celem RODO jest przede wszystkim ochrona podstawowych praw i wolności osób fizycznych.

Wersja PDF RODO

Administrator to podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi podmiotami ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.

Odbiorca danych osobowych to osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, któremu ujawnia się dane osobowe, niezależnie od tego, czy jest stroną trzecią.

Organ nadzorczy oznacza niezależny organ publiczny ustanowiony przez państwo członkowskie w celu ochrony podstawowych praw i wolności osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych. Obecnie takim organem jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W razie pytań dotyczących zasad przetwarzania Państwa danych osobowych prosimy o kontakt z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych, Magdaleną Rosinke lub Zastępcą Inspektora Ochrony Danych, Mateuszem Lisieckim, pod adresem poczty elektronicznej: [email protected].

Szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych, jeśli jesteś:

Dłużnikiem wierzytelności

Kontrahentem BEST TFI lub pracownikiem, reprezentantem, współpracownikiem Kontrahenta

Kontrahentem BEST I NFIZW lub pracownikiem, reprezentantem, współpracownikiem Kontrahenta

Kontrahentem BEST II NFIZW lub pracownikiem, reprezentantem, współpracownikiem Kontrahenta

Kontrahentem BEST III NFIZW w likwidacji lub pracownikiem, reprezentantem, współpracownikiem Kontrahenta

Kontrahentem BEST IV NFIZW lub pracownikiem, reprezentantem, współpracownikiem Kontrahenta

Kontrahentem BEST Capital FIZAN lub pracownikiem, reprezentantem, współpracownikiem Kontrahenta

Użytkownikiem formularza kontaktowego lub nadawcą wiadomości email

Reklamacje

Reklamacje

Zasady składania i rozpatrywania reklamacji

Dokładamy wszelkich starań, aby wyjaśnić i rozwiązać wszelkie problematyczne sytuacje i niedogodności naszych Klientów (w tym Uczestników Funduszy), powstałe w związku z obsługą przez Towarzystwo. Robimy wszystko, aby rozwiązać problem Klienta w jak najszybszym terminie, jednocześnie wnikliwie i kompleksowo analizując zgłoszony problem.

Informujemy, że przysługuje Państwu prawo do wniesienia reklamacji, która może zostać złożona:

1. w zakresie dotyczącym Uczestników Funduszu:

a) w formie pisemnej – osobiście w siedzibie Towarzystwa lub w postaci reklamacji wysłanej na adres siedziby Towarzystwa wskazany na stronie internetowej www.tfibest.com.pl;

b) w formie ustnej – telefonicznie pod numerem + 48 (58) 769-92-99 albo osobiście do protokołu podczas wizyty Uczestnika w siedzibie Towarzystwa;

c) w formie elektronicznej za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres [email protected].

2. w zakresie dotyczącym usług zarządzania wierzytelnościami wykonywanymi przez Serwisera wierzytelności:

a) w formie pisemnej – osobiście w każdej placówce Serwisera wskazanej na stronie internetowej Serwisera lub w postaci reklamacji wysłanej na adres korespondencyjny BEST S.A. ul. Stoczniowa 2, 82-300 Elbląg;

b) w formie ustnej – telefonicznie pod numerem +48 (58) 769-92-00 albo osobiście do protokołu podczas wizyty Klienta w placówce Serwisera wskazanej na stronie internetowej www.best.com.pl;

c) w formie elektronicznej za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres [email protected].

Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające weryfikację Klienta składającego reklamację w szczególności imię i nazwisko lub nazwę firmy, PESEL lub REGON, adres zamieszkania/siedziby oraz szczegółowy opis przedmiotu reklamacji.

Reklamacja jest rozpatrywana w terminie 30 dni od daty jej otrzymania, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie nie dłuższym niż 60 dni.

Odpowiedź na reklamację jest udzielana na piśmie, a w przypadku, gdy w treści reklamacji Klient złoży taki wniosek, drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej.

Jednocześnie informujemy, iż na mocy ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej (Dz. U. 2015 poz.1348 z późn. zm.), w zakresie dotyczącym usług finansowych świadczonych w związku z zarządzaniem wierzytelnościami, niestandaryzowane fundusze inwestycyjne zamknięte wierzytelności zarządzane przez Towarzystwo, obowiązane są do udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym do przeprowadzenia takiego postępowania na wniosek konsumenta jest Rzecznik Finansowy (https://rf.gov.pl/).

Jednocześnie wskazujemy, że BEST TFI S.A. podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.

Jesteś osobą zadłużoną?

Złóż reklamację

Kariera

Kariera

BEST Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. to jedna z wiodących firm specjalizujących się w tworzeniu i zarządzaniu funduszami sekurytyzacyjnymi.

Więcej o pracy w GK BEST

Działamy na polskim rynku usług finansowych od 2007 roku. Jesteśmy częścią Grupy Kapitałowej BEST – eksperta w dziedzinie obrotu i zarządzania wierzytelnościami nieregularnymi (BEST S.A., spółka dominująca GK BEST, powstała w 1994 roku, a od 1997 roku jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie, a naszą działalność prowadzimy w oparciu o 3 kluczowe wartości: WIEDZĘ, ETYKĘ, SKUTECZNOŚĆ.

Wiemy, że firma to ludzie, dlatego szczególnie ważne są dla nas przyjazne relacje i zrównoważony rozwój. To szacunek do drugiego człowieka wyznacza standardy naszej pracy. Razem tworzymy dynamiczną organizację opartą o wieloletnie doświadczenie rynkowe, nowoczesne technologie i przyjazną kulturę organizacyjną.

Dbamy o rozwój naszych pracowników, dajemy możliwość angażowania się w innowacyjne i rozwojowe projekty oraz wspieramy w realizacji osobistych pasji i zainteresowań.

Jesteśmy zespołem nieszablonowo myślących analityków finansowych, a zarazem zespołem profesjonalistów w dziedzinie zarządzania funduszami, nastawionych na efektywność, innowacyjność oraz dostarczanie jak najlepszych wyników biznesowych.

Dla nas praca to pasja oraz sposób osiągania zawodowej satysfakcji. Z nami masz szansę na realizację projektów zapewniających nieograniczony rozwój zawodowy.

Co możemy Ci zaoferować?

01

Unikatowe doświadczenie

02

Pracę w gronie ekspertów

03

Szkolenia, rozwój, doskonalenie kompetencji

04

Rozbudowany program Work – Life Balance

05

Elastyczny czas pracy

06

Play BEST – gra firmowa

Kogo szukamy?

Szukamy osób gotowych do podejmowania wyzwań, pozytywnie nastawionych, kreatywnych, pełnych pasji i tolerancji dla niezliczonej ilości liczb, które wspólnie z nami będą budować innowacyjne rozwiązania oraz markę BEST TFI jako eksperta w branży. Jeśli jesteś twórczy, komunikatywny i zaangażowany, wspólnie zadbamy o Twoją zawodową teraźniejszość i przyszłość. Dołącz do nas!

Sprawdź aktualne oferty pracy

Nie znalazłeś oferty odpowiadającej Twoim zainteresowaniom i kompetencjom?

Zaaplikuj poprzez ogłoszenie o rekrutacji ogólnej i pozostań z nami w kontakcie. Twoje zgłoszenie trafi do naszej bazy aplikacji i zostanie wzięte pod uwagę w chwili uruchomienia procesu rekrutacyjnego na stanowisko, które odpowiada Twoim preferencjom i profilowi zawodowemu.

Aplikuj
Dane rejestrowe

Dane rejestrowe

Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku KRS 273731 Kapitał zakładowy: 21.700.000 PLN w całości wpłacony
NIP: 958-15-65-693